Despre avantajele de a cumpara online, dar si riscurile pe care le implica

In ultimii ani magazinele din spatiul virtual romanesc s-au dezvoltat foarte mult, inregistrandu-se din ce in ce mai multe vanzari, de la an la an, semn romanii nu mai sunt chiar atat de reticenti atunci cand vine vorba de cumparaturile online (se stie ca multa vreme nu eram chiar tara cea mai bine „dezvoltata ca mentalitate” din acest punct de vedere).

Aceste cresteri pot fi observate foarte clar si aruncand o privire peste statisticile puse la dispozitie pe ultimii trei ani. Asadar, daca in 2014 numarul de magazine online a crescut simtitor, romanii cumparand online produse in valoare de peste 1 miliard de euro (fata de aproximativ 600 milioane euro in 2013), in anul imediat urmator, 2015, vanzarile generate au fost in valoare de peste 1.4 miliarde de euro. Sunt niste sume uriase, iar trendul este unul ascendent, urmand mai mult ca sigur ca si in acest an sa avem parte de noi recorduri in ceea ce priveste acest aspect.

Intrebarea care se pune este urmatoarea: stim care sunt avantajele cumparaturilor online? Dar dezavantajele lor? Cele din urma sunt destul de putine la numar, dar nu trebuie uitate nici ele. In schimb, avantajele sunt unele net superioare, iar daca stim cum sa facem „cumparaturi ca la carte” atunci sunt sanse de 99% sa nici nu ne lovim vreodata de acele putine dezavantaje existente la ora actuala.

De ce sa cumperi online? Pentru ca in acest mod ai acces la o gama mult mai variata de produse, care fizic ar fi imposibil sa incapa int-un singur centru comercial. De asemenea, putem face comparatii mult mai usor, atat in ceea ce priveste preturile practicate de diferiti agenti comerciali, pentru ca toate magazinele se afla la un singur click distanta. In plus, nu de putine ori o sa observi ca preturile sunt mult mai mici, deoarece in acestea nu mai sunt incluse costurile aferente inchirierii de spatii comerciale.

In ceea ce priveste partea de dezavantaje, aici putem include posibilitatea de a face cumparaturi de pe magazine online care sa nu fie capabile sa satisfaca pe deplin dorintele cumparatorului, trimitand alte produse decat cele care au fost comandate si refuzand ulterior returnarea acestora (aici cel mai intalnit caz este acela in care facem cumparaturi de pe un magazin nou lansat, fara istoric si care are ca unica modalitate de plata cea folosind cardul – asadar nu este pusa la dispozitie posibilitatea de a achita ramburs).

Reply