Cumparam produse cosmetice ca sa aratam bine sau pentru ca ne sunt folositoare?

Persoanele care folosesc cosmetice profesionale cumpara aceste produse, in primul rand, din motive emotionale, potrivit noilor cercetari. S-au efectuat studii pe creme faciale (hidratante si nutritive, creme colorate sau necolorate si creme antirid) si creme de corp (creme de intarire si anticelulitica).

Studiul arata ca, atat aspectul emotional, cat si brandul cosmetic, au un impact semnificativ asupra satisfactiei consumatorilor, dar totusi, componenta emotionala are un efect mai mare.

De ce primeaza emotionalul?

Unele dintre principalele emotii pozitive generate de produsele de frumusete includ senzatia de bunastare castigata prin eliminarea sau reducerea sentimentelor de ingrijorare si vinovatie, care este factorul cu cel mai mare impact.

Oamenii de stiinta au efectuat sondaje personale pe 355 de femei cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani, care au fost selectate intr-o proba aleatorie. Ele au fost rugate sa evalueze diferite aspecte ale perceptiei lor asupra factorilor functionali si emotionali ai produselor cosmetice profesionale pe care le foloseau, precum si gradul lor de satisfactie folosind aceste produse.

Rezultatele au aratat ca satisfactia consumatorilor este cea mai mare atunci cand marca de cosmetice profesionale ajuta la intarirea emotiilor pozitive prin perceptia ingrijirii de sine si eliminarea sentimentelor de ingrijorare si vinovatie.

Paradoxal, pentru ca marca sa ofere aceasta experienta emotionala pozitiva, ea trebuie mai intai sa determine consumatorii sa aiba sentimente negative despre ei insisi, cum ar fi ingrijorarea si nemultumirea fata de aspectul lor. O modalitate de a realiza acest lucru este prin a le spune subtil ca sunt urate – ceea ce multe reclame de cosmetice realizeaza implicit si foarte eficient acest lucru, prin afisarea imaginilor cu femei neobisnuit de frumoase.

Teoria compararii sociale a fost utilizata in diverse studii de cercetare pentru a explica modul in care utilizarea modelelor foarte atractive in publicitate poate afecta consumatorii. 

Premisa de baza a acestor studii este aceea ca persoanele consumatoare compara propriul nivel de atractivitate fizica cu cel al modelelor folosite in anunturi si ca aceste comparatii dau nastere unor efecte negative in modul in care percep propria lor atractivitate fizica si stima de sine. Aceste efecte sunt cele mai accentuate in randul persoanelor cu cea mai mare constientizare a imaginii lor publice.

Studiul subliniaza necesitatea de a elimina aceste emotii negative si de a usura ingrijorarile femeilor in ceea ce priveste aspectul bun ca fiind una dintre principalele lor motivatii psihologice pentru cumpararea produselor cosmetice profesionale.

Nevoia emotionala de a atrage sexul opus

Emotiile noastre dicteaza adesea deciziile noastre: in comportamentul nostru de cumparare luam decizii emotionale si le justificam rational, aceste emotii sunt in parte invatate si in parte instinctive. De exemplu, un lucru care ar putea explica importanta acordata dorintei emotionale inconstiente de a fi atractiva pentru sexul opus, de a fi atractiva din punct de vedere sexual si care incurajeaza oamenii sa cumpere produse cosmetice profesionale poate fi gasita intr-unul dintre programele de baza ale fiintei umane, explicata in abordarea darwinista a atractiei – fetele frumoase si corpurile bine formate sunt indicatori biologici importanti ai valorii unei persoane ca partener sexual. Aceste rezultate servesc ca o recomandare a pietei, de a folosi strategii persuasive axate mai mult pe aspectele emotionale decat cele functionale.

Resursa: www.beautyoneshop.ro/cosmetice-profesionale-170